domingo, 4 de septiembre de 2011

Hipocresia

Em fa molta gracia llegir o sentir comentaris sobre politica i esport provinents de Madrid. L'altre dia al finalitzar la final de la Supercopa d'Europa entre el Porto i el Barça Cesc Fabregas va sortir al camp amb una estalada a celebrar el titol amb els seus companys. Quin problema hi ha? Per mi cap. Pero desde Madrid aixo ho trobaben una falta de respecte i un error per part del jugador. Com pot ser que un jugador que juga amb la "Roja" ( de la que ja en parlare un altre dia)porti una bandera independentista amb un clar i karcat missatge politic. Aquesta mateixa gent son els que no critiquen la simbologia nazi que es veu al Bernabeu o banderes españoles amb l'aguila imperial o amb el toro. Si no hi ha cap problema amb aquestes banderas quin problema hi ha amb la de Cesc Fabregas? Cap ni un! L'emveja es molt dolenta. La seleccio espanyola de futbol te un clar color blaugrana i un gran nombre de CATALANS. La seleccio espanyola de basquet tambe te un gran nombre de catalans. Aquest es el problema sense nosaltres no es guanyaria res. I que no sem malinterpreti. Jo em vaig alegrar per el Mundial i per l'Eurocopa.

Just abans d'aquella Eurocopa un tal Oleguer Presas, en aquell moment jugador del FCB va rebutjar a la seleccio espanyola perque segons ell aquell no era el seu pais. Tot van ser pals i critiques cap a ell. En canvi aquest cap de setmana va debutar Amorebieta amb Veneçuela. Un Amorebieta que ja havia debutat en categories inferiors de la espanyola. Tot han sigut bons desitjuts i felicitacions per el central vasc-veneçola de l'Athletic Club de Bilbao.

Com a conclusio final numes dire que l'esport es una cosa per disfrutar i viure emocions. Dexiem de barrejar-lu amb politica siusplau

4 comentarios:

  1. Del teu sagrat text es treuen 2 pilars clau: el primer, que pocs admetran que els Catalans estem aixecant molts esports diferents i ens estem convertint en tot un referent per aquests. Gelosia+Orgull forma Madrilistes en fracas estrepitós. La segona, que la política no es pot barrejar amb absolutament res, tot el que toca ho destrossa (la mano negra). Tal i com molt bé has dit, l'esport és per disfrutar i viure emocions, el problema és que anem a veure esport i ens canvien al canal Teatre24h.

    ResponderEliminar
  2. Bueno no se si es aquí donde debería escribir pero ya me reñiréis de no ser así jeje je. En primer lugar enhorabuena por el blog, lo seguiré todo lo que pueda.Todo debate con respeto es bueno para una democracia.
    Sobre el tema de Cesc y su estelada quiero dar mi opinión. La simbología nazi o franquista es seguida y penada en todos los estadios. Sí, es cierto que se suelen ver aunque cada vez menos. Pero no se critica las banderas esteladas que se ven en el camp nou en cada partido. Es normal verlas ya que no son simbología prohibida como las anteriores por lo que creo que no se puede comparar, y la gente tiene derecho a llevarlas. Lo criticable es que sea un jugador de fútbol el que salga al campo con una bandera la cual tiene un significado político. Peor sería ver uno con la frankista.Seria criticado y sancionado, y con razón. No hay nada malo en una bandera catalana. Llevarla denota lo orgulloso de tus raíces catalanas. Pero la estelada, la cual cualquiera de arenys sabe distinguir, tiene otro significado: No querer ser parte de España como país. Eso choca con el hecho de que si no quieres ser parte de españa,es respetable, pero: ¿por que no te importa representarla en partidos de selección? Independientemente del equipo que siga uno, se debe entender que los jugadores de fútbol deben tener cuidado con lo que hacen y dicen ya que la fama te priva de cierta libertad, si no quieres ser víctima de críticas, como le ocurrió al Sr. Oleguer. Por ser fiel a sus principios en palabras y hechos.Lo cual es criticable para algunos pero elogiable su no hipocresía, algo poco frecuente en deportistas de élite. Y finalizar diciendo que espero no molestar y que no se ofenda nadie con lo puesto Sr., no es mi intención otra que no sea dar una opinión lo más imparcial posible. Las personas aprendemos, cambiamos, rectificamos o reafirmamos convicciones, gracias al dialogo y el intercambio de pensamientos.Un saludo !

    ResponderEliminar
  3. Grqcias Jehu! Aqui todos los mensajes y todas las opiniones son bienvenidas siempre y cuando sean respetuosas como la tuya. Ire actualizando el blog almenos una vez por semana.

    ResponderEliminar
  4. Parleume en català cojons !! Que no soc cap pixapins cagun l´hosti !! Això em recorda l´anunci del negre que sortia per la tele jejeje. Yo hablaré castellano que mi mente se colapsa traduciendo. Ya me cuesta en castellano...

    ResponderEliminar